28 February 2017

Pre-order på 500 enheter

Greater Than AB kan meddela om en pre-order på 500 enheter som ger ett ordervärde på över 300 000 SEK.

Greater Thans kommande försäkringslösning, som bygger på teknikplattformen Enerfy, har tidigt fått intressenter. Redan nu har nyheten om den nya bilförsäkringen, som inte har lanserats ännu, gett resultat i form av en pre-order.

Med en beräknad leverans i maj har Greater Than fått en order via ett försäkringsbolag på 500 enheter av Enerfy Plug-in Mini. Ordern kommer att ge en garanterad intäkt på cirka 300 000 kronor.

– Det är verkligen uppmuntrande att komma igång med försäljningen innan försäkringstjänsten varken har lanserats eller ens har nått marknaden. Det känns väldigt positivt, säger Liselott Johansson, vd på Greater Than.

Kunderna kommer att betala för bilförsäkringen utefter hur de nyttjar tjänsten; hur de kör och hur många mil de kommer att köra. I och med det kan pre-ordern ge Greater Than vidare intäkter på en månadsbasis som kan komma att öka ordervärdet.

Viktig information:
Denna information är sådan information som Greater Than är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2017.

Emma Tranevik, PR-ansvarig
emma.tranevik@greaterthan.eu

Greater Than har, med över 10 års erfarenhet av uppkopplade bilar, utvecklat tjänster för bilister som bidrar till billigare, miljövänligare och enklare bilkörning. Greater Thans teknologi har öppnat upp för en ny affärsmodell gällande bilförsäkringar som baseras på hur bilen körs – en ”Pay as you drive”-försäkring. Med den nya bilförsäkringen kommer alltfler användare dessutom att ställa bilen hemma till förmån för andra transportalternativ då försäkringskostnaden blir mer transparent.