8 April 2022

Greater Than stärker styrelsen, nominerar Heiko Schilling, ledare för Amazons team för International Tech Expansion

Heiko Schilling

De tre största aktieägarna i Greater Than föreslår att Heiko Schilling väljs in som styrelseledamot i Greater Than vid årsstämman i maj 2022. Heiko Schilling leder för närvarande Amazons International Tech Expansion-team, som bygger de system som gör det möjligt för Amazon att utöka och distribuera en skräddarsydd kundupplevelse till miljarder kunder.

Heiko Schilling har en omfattande karriär och expertis i att leda utvecklingsavdelningar till framgångsrika produktleveranser. Innan Heiko började på Amazon ledde han utvecklingsteamet för navigering hos den globala navigerings- och karttjänst leverantören TomTom i 13 år.

Ägargruppen som lägger fram förslaget har bedömt att Heiko Schilling kommer att tillföra styrelsen unik branschexpertis inom tillväxt och internationell expansion, vilket är ett övergripande fokus för bolagets försäljnings- och expansionsstrategi framöver.

Förslaget innebär att Heiko Schilling kommer att fungera som adjungerad styrelseledamot fram till årsstämman i maj 2022, då beslut förväntas tas om val till styrelse. Förslaget innebär i korthet att styrelsen efter valet kommer att bestå av åtta ledamöter utan suppleanter.

“Jag ser fram emot att få arbeta med Heiko och ta del av hans expertis när vi arbetar för att öka användningen av vår AI och dess individualiserade riskförutsägelser för den globala försäkringsmarknaden.”– säger Sten Forseke, styrelseledamot och grundare av Greater Than.

För ytterligare information, kontakta:

Eva Voors, kommunikationsansvarig Greater Than

eva.voors@greaterthan.eu

+46 708 884 880

Greater Than är ett AI-data analysföretag som prognostiserar sannolikhet och kostnad för en bilolycka, vilket revolutionerar prissättningen för bilförsäkringar och mobilitetstjänster.

Vår AI har erfarenhet av motsvarande 855 000 manår av verklig bilkörning och har hittills upptäckt över 7 miljarder unika sätt att köra bil: kunskap som gör vår teknologi till den mest erfarna AI-föraren i världen.

Greater Than har listats som ett InsurTech100-företag och utsetts till årets AI Automotive Product, 2021. Greater Than (GREAT.SE) är noterat på Nasdaq First North Growth Markets. Mer info mer på www.greaterthan.eu